آفتابگردان ترین ....

آفتابگردان ترین ....

دلنامه های پراکنده
آفتابگردان ترین ....

آفتابگردان ترین ....

دلنامه های پراکنده

لطفا هرگونه برداشت از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع انجام شود.

 تمامی دلنوشته های این وبلاگ تقدیم به کسی که همیشگی ترین تأثیر را بر جهان بینی من نهاد ... او که کمک و یاری بی دلیل و بی دریغ را به من آموخت ... 

 

 

 

 

 

بخند روشنای نگاه من! 

 

بخند تا دنیا بفهمد غرور یعنی چه ... بخند تا آفتاب بفهمد نور یعنی چه ... بخند تا دریا بفهمد شور یعنی چه ... بخند تا شعر بفهمد شعور یعنی چه ... بخند تا روزگار بفهمد سُرور یعنی چه ... سُرور ...... 

 

بخند تا هرچه غزل در دنیاست شعر دوباره شود ... بخند تا شاعرها تمام غزلپاره هاشان را بشکافند و تمام لغتنامه ها را پی واژه های شاعرانه زیر و رو کنند ... بخند تا شاعرها به تمام اشعارشان شک کنند ... 

 

بخند تا رنگ از رخ تمام پروانه ها بپرد ... 

 

 بخند تا رنگ بپاشد به روی هرچه خاک و خاکستر و خاکستری ست ... 

 

بخند تا تمام چلچله های دنیا هوای پرواز به سرشان بزند ...  

 

بخند تا تمام دنیا ایمان بیاورد به حس سیری ناپذیر غرور من کنار قدم زدن شانه به شانه جادویی ترین خنده های روی زمین ...  

 

بخند تا دنیا اعتراف کند به این که من حق دارم ... خیلی حق دارم افتخار کنم و ببالم به تمام ترفندهای هدفمند عاشقانه ای که اجرا می کنم برای شروع خنده های خوب تو ... 

 

بخند تا دل من نشکند ... 

 

بخند ... دل من که این همه صبوری را بی گلایه تاب می آورد و خم به ابرو نیاورده، به لحظه ی "خالی از لبخند تو" که برسد به سادگی ترک برمی دارد و هزار تکه می شود ... 

 

بخند تا بغض آب شود ... تا من آب شوم ... بخند تا هرچه ستاره است آب شود ...  

 

بخند ... به کودکانگی بی پیرایه نقشه هایی که از رسوا شدنشان پیش چشمان پرخنده تو هراسی ندارم ... بخند!  

 

بخند به ساده دلی معصومانه شانه بالا انداختنم، وقتی نقشه های عاشقانه ای که روزها و هفته ها طرح ریزی اش طول کشیده سرآخر قرار است در ناگهان رویایی تک خنده های تو به آسودگی خیال برسند ... بخند! 

 

بخند تا سهم ره توشه دلخوشی های روزها و هفته ها و ماه های سخت آینده را یکجا به دست دلم داده باشی ... بخند تا بی توشه سفر نماند دلم ... 

 

بخند تا کوله بارم پر شود از عطر یاس و بهارنارنج و سیب و کاج های باران خورده ... 

 

بخند تا تمام صدف های ساحل شرم زده زیر بال موج ها پنهان شوند ...  

 

بخند تا تمام موج ها نفس را در سینه، حبس سکوت کنند ... 

 

بخند تا رنگین کمان در انحصار دست باران نماند ... 

 

بخند تا رنگین کمان به دلخواه ما نقش ببندد نه به تصمیم آسمان ... 

 

بخند تا رودها همه  

 

راه دریا را گم کنند و دیوانه وار سر به بیابان گذارند ...  

 

و 

 

تو 

 

شگفت زده ی آثار و نتایج خنده هات  

 

باز بخندی و بخندی از ته دل ... 

 

بخند عزیزترین عزیزدل دنیا! 

 

بخند ... 

 

شاید ندانی اما لبخند تو برای یک نفر در دنیا سرراست ترین نشانی خانه خداست ... لبخند تو معجزه است نازنین! 

 

بخند 

 

که خنده ات تداوم نبض خورشید است ...

نظرات 5 + ارسال نظر
آرشید چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:38 ب.ظ http://hhttp://arshid.blogsky.com

بخند گر چه در این شوره زار در بندی ...
بخند گرچه بر این تلخ گریه می خندی ...
بخند تا که بخندند چهره های عبوس
بخند گر چه بگویند از زمانه خرسندی !

سلام
زیبا بود ... بسیار زیبا .
و سپاس

سلام
برای این نگاه زیبا ممنون ...

مینو چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام
چه ترفندی زدی ؟

سلام

توی وب عمومی که نمیشه خصوصی ها رو سفره کرد

هستی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://parvanegi.blogsky.com/

saeed پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:26 ق.ظ

زیباست

ممنون

فرح پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:41 ب.ظ http://farahbano.blogsky.com

دعای باران چرا؟
دعای عشق بخوان
این روزها دل ها تشنه ترند تا زمین
خدایا کمی عشق بیار...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد